Man, it is raining!

Ja ni hörde rätt.
Solen byttes imorse ut mot ösregn.
Vid lunch var dock den klarblå himlen tillbaka.
Men det kändes konstigt att regnet faktiskt var där.
Och så var man ju extremt oförberedd på det.
Utan stövlar och paraply vandrade jag ut i regnet i platta converse.
Tyget blev dyngblött på några sekunder och mitt hår stod åt alla håll och alla kanter när jag slog mig ner vid pianot.
Vår lärare var hela 10 minuter sen.
Skyllde på att han hade "regnat in".
Tänka sig.
Tydligen så kallades dagen "Talking about the weather day".
Grattis till oss svenskar,
nu kan vi känna oss som hemma.
Saknar faktiskt mitt fina Göteborg <3

Linnea (Kiwi) vandrar med sitt fina Brittland paraply.
Första dagen det var dags att använda det.
Här ser man väderskillnaden.
Morgonen började med de vita molnen, och slutade med den klarblå himlen. 
På bara några sekunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0