JAG HAR TAPPAT BORT MINA SOLGLASÖGON.

Men det är ju tur man kan köpa nya.
Hahah.

Behöver dem dock nu, solen skiner fortfarande här, vad skulle California vara utan den? 
Känns lite som en jul utan snö. Fast så är det ju så också. 
Äsch vad babblar jag om? Borde gå och lägga mig.
Men kunde inte låta bli att lägga upp ett inlägg,
för jag har två MYCKET viktiga saker att dela med mig av.

För det första: 
hur trött/uttråkad/full/nykter/pigg/stressad/grinig/överenergisk osv. du än är,
GLÖM FÖR GUDS SKULL INTE BORT ATT DU TÄNT ETT LJUS!!!!!!

Lilla Finduccinis adventsljus finns nu inte mera, och jag tackar Gud att min lägenhet inte började brinna. Skulle ju kunna skylla på att jag var trött och har precis blivit ostressad (har vart så mycket på sistone) men ingen ursäkt är god nog, man FÅR helt enkelt INTE OKOMMAIHÅG (glömma) att man har tänt ett ljus.
Så jag ber alla mina nära och kära att verkligen ta en titt en extra gång,
speciellt nu i juletider och man tänder extra mycket ljus. 
Att titta efter en gång är INGEN GÅNG, två gånger är mycket bättre :) 

Såå, nu är det ur mitt system, var lite skärrad där ett tag. 
Hade ju känts bedrövligt om lägenheten skulle börja brinna lagom till jul + att jag precis julpyntat den så enormt fint + att Rosie snart kommer och inspekterar lägenheterna... 

För det andra:
Efter att ha ganska exakt halva tiden kvar här i den del av världen där allt sägs vara möjligt så har det fått mig att tänka en hel del på vad man faktiskt kan lyckas med här i livet.
Och då pratar jag inte om allt jag lyckas med så som: 
* kladdkaka ett helt kök
* sodastreama ett helt kök
* gå vilse i Göteborg 
(och resten av de där sakerna som ingen annan lyckas göra.. ;))
utan jag pratar om allt bra man kan lyckas göra. Göra för sig själv och för andra. 
Att tro är något som man ofta får höra, vem har liksom inte hört; 
ANYTHING IS POSSIBLE IF YOU JUST BELIEVE.
Värsta skrönan, eller hur? 
Aa men vad sägs om jag säger att det är sant.
Ta orden på allvar. 
För allt är möjligt om du bara tror på det. 
Allt stort börjar ju med ett litet steg, och om inte ens du tror på det vem ska då göra det? 

Jag vill bli musiker.
Jag vill hjälpa till i världen.
Jag vill att min familj och mina vänner ska må bra.
Jag vill lära mig jonglera.

Om jag nu lyckades ta mig från sjukhussängen till att gå ut gymnasiet med bra betyg, för att sen åka iväg till 'the place of my dreams' - Kalifornien,
varför ska man inte kunna lyckas med resten av livet?

Och kan jag, så kan du.

Nog med peptalk, nu är det läggdags.

PUSS OCH KRAM PÅ ER, 
era tokstollar <3

ps. om ni nu blev på inspirerat humör lyssna på den här, så fin och inspirerande! :O
Josh Groban - Believe


Kommentarer
Postat av: Carolina

Du din lilla fjant! Jag hoppas verkligen att jag har ett hem att komma tillbaka till sen i Januari! >< xD Du får ta det försiktigt.

Och du är så jäkla gooo! :) Du är så stark, Finduslainen! Älskar dig massor! <3

2011-12-20 @ 09:09:38
URL: http://acarolinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0